• kapitan;pazur;opowiadanie
  • krazownik liniowy alaska
  • slubice golf
  • piaseczno fashion house warsaw
  • strona kolobrzegu
  • plik rm
  • fiat stilo schumacher
  • systemy motywacji
  • murator kucnie lazienki
  • Guliwer przewozy
    jak dobrze byc razem
    Guliwer z Braniewa do Fromborka
    Guliwer Teatr dla dzieci
    Guliwer Biuro Podróży
    Guliwer Transport Elbląg
    guliwer teatr warszawa
    Guliwer ściąga
    Guliwer Exchanges
      aaaajak dobrze byc razemaaaa

    Temat: Trzymajcie kciuki

    I bardzo dobrze, że w ogóle czymś jeździ! Kto zna okolice Braniewa, wie jak PKS olewa tamte strony i jak mało autobusów mają do dyspozycji mieszkańcy wsi w powiecie braniewskim.
    Zanim się ktoś zacznie podśmiewywać z taboru, niech najpierw się tam przejedzie i zobaczy jak sytuacja wygląda.
    Trzeba zrozumieć, że jak się nie ma dużego wyboru to wsiada się do tego co przyjeżdża i dziekuje Bogu, że w ogóle jest jakieś skomunikowanie chociażby z Elblągiem czy Braniewem!


    Tak gallux masz rację u nas jak ktoś się pyta co to za firma Bus Guliwer to najlepiej powiedzieć że to tak samo jak PKS przewóz osób i wszystko jasne.

    A rzeczywiście u nas PKS olewa wszystko i wszystkich. Najlepiej ludzie kończą pracę o 15.30 w kilku miejscowościach a PKS puszcza autobus o 15.20 nieźle co ?. To jest dostosowywanie się do potrzeb mieszkańców

    Źródło: forum.infobus.pl/viewtopic.php?t=487



    Temat: Ulgi Handlowe PKS

    To może zgłoś to do ITD, a nie do Policji. I jeszcze jedno. Zgodnie z rozporządzeniem właściwego ministra nie ma prawa pozwalającego łączyc ulgę ustawowa z handlową. Jeśli wiec wszysycy otrzymuja ulgę handlową a przysługuje im zniżka ustawowa to jest to działanie niezgodne z prawem. Zbieraj dowody i skarż.

    Odnośnie zgłoszenia do ITD- otrzymali zgłoszenie już 29.08.2006r, lecz po wizycie w ITD Olsztyn i kilku telefonach do Pani prawnik ITD udzielili informacji, iz insektorów jest 16 na całe województwo i zewzględów ekonomicznych nie będą wysyłać kontroli celem sprawdzenia jednego przewoźników co w sumie ja w odwołaniu na decyzję ITD poruszyłam ten temat tj. wysyłania pojazdu 100km w jedną i 100km w drugą stronę celem sprawdzenia jednego autobusu GULIWERA i teraz mam za swoje. Dodatkowo przysłali mi pismo z informacją, że ITD wystąpiło do komendy policji w Elblągu i braniewie z wnioskiem o podjęcie działań w przedmiotowej sprawie.A policjia braniewska co zaczeła kontrolować autobusy GULIWERA(już 2x).
    Co do skarzenia to zgłosiłam do prokuratury rejonowej w Elblągu, która przesłała sprawę do braniewa, ponieważ stwierdziła, że przypuszczalne naruszenie miało miejsce w braniewie, ale to ,że w zawiadomieniu jest również sprzedaż biletu w Elblągu to dla prokuratury elbląg nie miało miejsca.
    Urząd Ochrony Konkurencji napisał ,,z treści wysłanego pisma nie wynika jednoznacznie fakt posiadania przez PKS Elbląg pozycji dominującej na rynku przewozu osób jak również naruszania interesu publicznoprawnego co jest koniecznym warunkiem wszczęcia postępowania antymonopolowego w trybie ustawy o ochronie konkurencji..."
    Źródło: forum.infobus.pl/viewtopic.php?t=699


    Temat: "Busiarze" - co o nich sądzisz?

    michal1142 co ty za bzdury piszesz ,że PKS to taki świety i prawożadny, najpierw zezwolenie i jeszcze w kursy żeby w kursy nie wchodzić. Czy ty czytałes od jakiego zdania zaczyna się mój post . jeśli nie to cytuje "Przeprowadzona przez Wojewódzki Inspektorat Transportu Drogowego kontrola wykazała, że elbląski PKS jeździ na trasie Braniewo-Elbląg bez wymaganego zezwolenia –informuje Dziennik Elbląski. Wobec firmy przewozowej wszczęto postępowanie administracyjne." "W sierpniu elbląski PKS wprowadził na 5 minut przed odjazdem ‟Busa Guliwer”tzw. kursy promocyjne. "

    A czy PKS Elbląg jest wyznacznikiem wszystkiego co ma PKS w nazwie?Czy ja kiedykolwiek pisałem,że PKS jest ideałem wszystkiego co jest przewozem osób?Czy można nie wpadać ze skrajności w skrajność.Tak się składa,że pracowałem dla wielu firm przewozowych i mam pewien pogląd(i ogląd)w sprawie.I koledze powiem tylko tyle,że chciałbym aby w tym kraju transport byłw pełni legalny i zgodny z zasadami określonymi w ustawach.A na razie tylko PKSy są temu najbliższe.Choć mają jeszcze wiele do zrobienia!
    Źródło: forum.infobus.pl/viewtopic.php?t=51


    Temat: Wojna...
    PKS Elbląg Sp. zo.o sprzedaje bilety w wysokości 5,00zł o godz. 12.57 odjeżdżającego pięć minut przed autobusem mojej firmy BUS GULIWER oraz drugi bilet zakupiony również w autobusie PKS Elbląg Sp. zo.o odjeżdżającego o godz. 13.22 w wysokości 8,90zł.
    Zezwolenie na linię regularną nie wykraczającą poza teren jednego powiatu tj. Braniewo-Krzyżewo wydaje Starosta Braniewa oraz Elbląg-Wodynia (powiat Elbląski i ziemi grodzkiej Elbląskiej) wydaje Prezydent Elbląga, a zezwolenie powyżej jednego powiatu tj. Braniewo-Elbląg wydaje Marszałek Województwa Warmińsko-Mazurskiego
    Krzyżewo to ostania miejscowość w powiecie Braniewskim, a Wodynia to ostatnia miejscowość w powiecie grodzkim Elbląskim znajdujące się na linii Braniewo-Elbląg.
    PKS Elbląg Sp. zo.o otrzymał we wrześniu 2006r. zezwolenie na linię Braniewo-Krzyżewo z zatwierdzonym rozkładem jazdy przez Starostę Braniewa w którym to rozkładzie jazdy jest tylko pięć kursów o godzinach odjazdu z Braniewa dokładnie, wszystkie pięć minut przed kursami moich autobusów odjeżdżających do Elbląga.
    Dnia 21.09.2006r. PKS Elbląg Sp. zo.o otrzymał zezwolenie na linię regularną Elbląg-Wodynia od Prezydenta Elbląga również tylko pięć kursów dokładnie pięć minut przed moimi kursami z Elbląga do Braniewa i połączył dwa zezwolenia tj. Elbląg-Wodynia oraz Braniewo-Krzyżewo na które przewozi osoby do Elbląga i Braniewa sprzedając bilety do Elbląga i Braniewa w cenie 5,00zł.. PKS Elbląg Sp. zo.o na w/w zezwolenie (o godzinach pieć minut przed kursami GULIWER) sprzedaje bilety do Elbląga i Braniewa w cenie 5,00zł.normalny, a na zezwolenie Braniewo-Gdańsk sprzedaje bilety do Elbląga i Braniewa w cenie 8,90zł. normalny z ul. Kościuszki w Braniewie.
    Zgodnie z ustawa o transporcie drogowym, aby móc przewozić osoby z Braniewa do Elbląga i z powrotem należy posiadać zezwolenie wydane przez Marszałka Województwa Warmińsko-Mazurskiego , wiec na zezwolenie Braniewo-Krzyżewo i Elbląg-Wodynia nie można przewozić osoby do Elbląga i z powrotem bezpośrednio tym kursem, ponieważ PKS Elbląg nie posiada zezwolenia na odcinek Krzyżewo-Wodynia i tym samym czy PKS Elbląg narusza warunki ustawy o transporcie drogowym zajmie się Inspekcja Transportu drogowego.
    PKS Elbląg Sp. zo.o na zezwolenie Braniewo-Krzyżewo sprzedaje bilety do Elbląga , a na zezwolenie Elbląg-Wodynia sprzedaje bilety do Braniewa w wysokości również 5,00zł,a na zezwolenie Braniewo-Gdańsk sprzedaje bilety z Braniewa do Elbląga oraz z Elbląga do Braniewa w wysokości 8,90zł.

    I widzicie tak własnie jest w powiecie Braniewskim i Elblaski tak tu urzednicy sa bez stronni i dbaja aby PKS zawsze miał konkurencję znaczy się jej nie miał
    Źródło: forum.infobus.pl/viewtopic.php?t=2387


    Temat: PKP-- Tragedia czy komedia???
    " />
    ">Niestety nie mogę się z tym zgodzić ponieważ znam ludzi, którzy jechali już kilkanście razy do włoch busem i teraz nie widzą innego transportu niż busik. Więc słuchaj zależy od upodobań ludzi ja np. nie jeżdzę koleją tylko albo samochodem albo busem.

    Po pierwsze, moja poprzednia wypowiedź miała wyraźne zabarwienie humorystyczne, co nie znaczy, że powątpiewam w perspektywy transportu kolejowego. Z moich jeszcze wcześniejszych postów wyraźnie wynika, że nie. I mam argumenty, które już wielokrotnie na braniewskim i olsztyńskim forum przytaczałem.

    Po drugie, nie dziwię Ci się, że piszesz to co piszesz. Raz, że to marketing (bo chyba jesteś przedstawicielem Guliwera), dwa, masz dużo racji. Na trasie Elbląg - Braniewo busy będą miały dopóty przewgę, dopóki nie ruszą szybkie autobusy szynowe prostą linią przez Młynary. Takie, przy odpowiednio skonstruowanej ofercie i dogodnych przesiadkach w Elblągu, miałyby już rację bytu i stanowiłyby jaką taką konkurencję (choć nie twierdzę, że musiałyby totalnie wygrać; na pewno miałyby jednak rentowne przebiegi).

    "Kolej nadzalewowa" (tu przypominam, że niniejszy wątek miał być dyskusją o stanie kolei, a nie reklamą prywatnego przewoźnika drogowego) przy obecnym stanie infrastruktury nie może odegrać istotnej roli w kreowaniu transportu na osi Elbląg - Braniewo, ale stanowi bombę turystyczną oraz dogodny dojazd do mniejszych miejscowości, gdzie drogi są w opłakanym stanie lub w ogóle nie dochodzą... Niestety, niska szlakowa i jedna para pociągów dziennie skutecznie zniechęcają do korzystania z PKP.

    Pozdrawiam, i mimo wszystko życzę owocnych przewozów. W dużej mierze polska kolej sama sobie wina.

    Pozdrawiam!
    Źródło: ww.orientacja.pl/viewtopic.php?t=7369


    Temat: PKP-- Tragedia czy komedia???
    " />adampkp napisał
    ">
    Po pierwsze, moja poprzednia wypowiedź miała wyraźne zabarwienie humorystyczne, co nie znaczy, że powątpiewam w perspektywy transportu kolejowego.


    Ok spoko luzik człowieku ja też bardzo lubie humor.
    adampkp napisał
    ">Po drugie, nie dziwię Ci się, że piszesz to co piszesz. Raz, że to marketing (bo chyba jesteś przedstawicielem Guliwera), dwa, masz dużo racji. Na trasie Elbląg - Braniewo busy będą miały dopóty przewgę, dopóki nie ruszą szybkie autobusy szynowe prostą linią przez Młynary. Takie, przy odpowiednio skonstruowanej ofercie i dogodnych przesiadkach w Elblągu, miałyby już rację bytu i stanowiłyby jaką taką konkurencję (choć nie twierdzę, że musiałyby totalnie wygrać; na pewno miałyby jednak rentowne przebiegi).

    To chyba najważniejsze żeby były rentowne

    ">"Kolej nadzalewowa" (tu przypominam, że niniejszy wątek miał być dyskusją o stanie kolei, a nie reklamą prywatnego przewoźnika
    drogowego)


    Dobrze to zapodam nowy temat (a tak wogóle to jak ludzie mają się dowiedzieć jak się o tym nie napisze)


    ">[...] Niestety, niska szlakowa i jedna para pociągów dziennie skutecznie zniechęcają do korzystania z PKP.

    Sam kolej jest sobie winna ale wiesz dlaczego bo na takich połączeniach to kolej korzysta tylko nie ludzie bo po pierwsze rozkład jest ułozony żeby nikt nie jeździł a po drugie to przecież Urząd Marszałkowski dotuje połączenie kolejowe w kwocie około 6.5 mln zł. To teraz mi powiedz czy ten jeden kurs tzw "strzała północy" przez tolkmicko kosztuje nas podatników aż tyle kasy? Przecież to jest totalna niegospodarność.
    Pozdrawiam, i mimo wszystko życzę owocnych przewozów. W dużej mierze polska kolej sama sobie wina.

    Pozdrawiam![/quote]
    Źródło: ww.orientacja.pl/viewtopic.php?t=7369


    Temat: Jak PKS Elblag chce wykosic Guliwera
    " />PKS Elbląg Sp. zo.o sprzedaje bilety w wysokości 5,00zł o godz. 12.57 odjeżdżającego pięć minut przed autobusem mojej firmy BUS GULIWER oraz drugi bilet zakupiony również w autobusie PKS Elbląg Sp. zo.o odjeżdżającego o godz. 13.22 w wysokości 8,90zł.
    Zezwolenie na linię regularną nie wykraczającą poza teren jednego powiatu tj. Braniewo-Krzyżewo wydaje Starosta Braniewa oraz Elbląg-Wodynia (powiat Elbląski i ziemi grodzkiej Elbląskiej) wydaje Prezydent Elbląga, a zezwolenie powyżej jednego powiatu tj. Braniewo-Elbląg wydaje Marszałek Województwa Warmińsko-Mazurskiego
    Krzyżewo to ostania miejscowość w powiecie Braniewskim, a Wodynia to ostatnia miejscowość w powiecie grodzkim Elbląskim znajdujące się na linii Braniewo-Elbląg.
    PKS Elbląg Sp. zo.o otrzymał we wrześniu 2006r. zezwolenie na linię Braniewo-Krzyżewo z zatwierdzonym rozkładem jazdy przez Starostę Braniewa w którym to rozkładzie jazdy jest tylko pięć kursów o godzinach odjazdu z Braniewa dokładnie, wszystkie pięć minut przed kursami moich autobusów odjeżdżających do Elbląga.
    Dnia 21.09.2006r. PKS Elbląg Sp. zo.o otrzymał zezwolenie na linię regularną Elbląg-Wodynia od Prezydenta Elbląga również tylko pięć kursów dokładnie pięć minut przed moimi kursami z Elbląga do Braniewa i połączył dwa zezwolenia tj. Elbląg-Wodynia oraz Braniewo-Krzyżewo na które przewozi osoby do Elbląga i Braniewa sprzedając bilety do Elbląga i Braniewa w cenie 5,00zł.. PKS Elbląg Sp. zo.o na w/w zezwolenie (o godzinach pieć minut przed kursami GULIWER) sprzedaje bilety do Elbląga i Braniewa w cenie 5,00zł.normalny, a na zezwolenie Braniewo-Gdańsk sprzedaje bilety do Elbląga i Braniewa w cenie 8,90zł. normalny z ul. Kościuszki w Braniewie.
    Zgodnie z ustawa o transporcie drogowym, aby móc przewozić osoby z Braniewa do Elbląga i z powrotem należy posiadać zezwolenie wydane przez Marszałka Województwa Warmińsko-Mazurskiego , wiec na zezwolenie Braniewo-Krzyżewo i Elbląg-Wodynia nie można przewozić osoby do Elbląga i z powrotem bezpośrednio tym kursem, ponieważ PKS Elbląg nie posiada zezwolenia na odcinek Krzyżewo-Wodynia i tym samym czy PKS Elbląg narusza warunki ustawy o transporcie drogowym zajmie się Inspekcja Transportu drogowego.
    PKS Elbląg Sp. zo.o na zezwolenie Braniewo-Krzyżewo sprzedaje bilety do Elbląga , a na zezwolenie Elbląg-Wodynia sprzedaje bilety do Braniewa w wysokości również 5,00zł,a na zezwolenie Braniewo-Gdańsk sprzedaje bilety z Braniewa do Elbląga oraz z Elbląga do Braniewa w wysokości 8,90zł.
    Źródło: ww.orientacja.pl/viewtopic.php?t=12868


    Temat: Wojna Connexu z busiarzem
    Wymieniam przewożników z ,,Projektu Postanowień Starostów" przygotowywane przez PIGTSiS
    PKS Elbląg obsługuje linię Braniewo-Elbląg i jako jedyny przewoźnik (do 09.08.2006r.) mógł się zatrzymywać na wszystkich przystankach przez cały dzień oraz cały tydzień. PKS Kętrzyn z mozliwoscią zatrzymywania się na wszystkich przystankach posiada jeden kurs, a PKS Starogard Gdański oraz PPKS Bartoszyce zatrzymują się tylko w czterech miejscowościach.
    Cytaty z sześciu ,,Projektów Postanowień Starostów" przygotowanych przez PIGTSiS
    ,,Większość proponowanych kursów koliduje z istniejącą komunikacją autobusową wykonywaną przez innych przewoźników. Nie stwierdzono przypadków nie zabierania do przewozu z powodu braku miejsc."
    PKs Elbląg Sp. zo.o, PKS Starogard Gdański,PKS Bartoszyce, PKS Kątrzyn. Są to odrebne podmioty gospodarcze, stosujace rózne cenniki i wzajemnie ze sobą konkurujące. Komunkiacja realizowana jest autobusami o pojemności od 40 do 50 miejsc siedzących a odjazdy autobusów dostosowane są do potrzeb społecznych."
    ,,Samorząd nie zna zadnego uzasadnienia aby mozna było oczekiwać wzrostu ilości podróżnych a wręcz przeciwnie, ilość przewożonych osób systematycznie od lat maleje. Jest to spowodowane zmniejszeniem się ilości osób dojeżdżających do pracy lub po zakupy, czego nie rekompensuje niewielki wzrost ilości osób dojezdżających na studia na podstawie biletów miesięcznych."
    Porównując propozycję firmy BUS GULIWER z istniejacymi już kursami stwierdza się ich zbiezność."
    ,, Uruchomienie nowej regularnej linii komunkiacyjnej w proponowanych godzinacg wpłynie ujemnie na rentownosć juyż istniejących firm. Dotychczas istniejaca pomiędzy tymi czterema przewoźnikami konkurencja jest prawidłowa i wprowadzenie kolejnego przewoźnika może spowodować wyeliminowanie przewoxników już sprawdzonych, elastycznych i szybko reagujących na potrzeby przewozowe społeczeństwa powiatu. Zachwianie warunków konkurencji na linii Braniewo-Elbląg może niekorzystnie wpłynać również na obsługę komunikacyjną realizowaną przez niektórych przewoźników do innych miejscowości powiatu, a zwłaszcza tam gdzie jest jeszcze niższa frekwencja osób korzystających z przejazdów. Zarząd Powiatu nie może dopuszczać do sytuacji aby zabrakło możliowści obsługi tych podróżnych, którzy zmuszeni są dojezdżać środkami komunikacji zbiorowej do pracy i szkoły. Takie zagrożenie dostrzegamy ponieważ trasa Braniewo-Elbląg jest jeszcze trasą względnie atrakcyjną dla przewoźników pod względem ekonomicznym."

    Na w/w cytaty postanowienia odwoływałam się do SKO w Elblągu i Sądu administracyjnego w Olsztynie. Po których to odwołaniach i dwóch soptkaniach z Marszałkiem mając odmowne uzgodnienia od Strosty Elbaga i Braniewa a jedno pozytywne od Prezydenta Elbląga oraz naruszeniu warunków w posiadanym już zezwoleniu na linię bezpośrednią Braniewo-Elbląg za zatrzymanie się na nie wyznaczonym przystanku dn. 09.08.2006r. otrzymałam zezwolenie z możliowością zatrzymywania się na wszystkich przystankach pośrednich o które wystapiłam w maju 2006r..

    Na temat Starosty Tczewa aby otrzymac to zezwolenie należy powołac się na art. 7 kpa (stan faktyczny, który organ uznał za udowodniony,dowodów na których się oparł oraz przyczyn, których innym dowodom odmówił wiarygodności i mocy dowodowej i zgodność z interesem społecznym i służnym interesem obywateli) oraz art. 22 a ustawy o transporcie drogowym - udowodnienie, że uruchomienie proponowanych kursów spowoduje taki spadek rentownosci wykonywanych kursów, który skutkować bedzie nierentownoscią usług wykonywanych na tej linii przez innych przewoźników-DECYZJA SKO w Olsztynie z dnia 29 czerwiec 2006r. nr SKO-520-11/06.
    Dodatkowo nagłasniać w gazecie może być regionalna i spotykac sie jak najczesciej ze starostą bo urzędnicy nie lubią spotkań na których muszą się tłumaczyć i odpowiadać na pytania. Jezeli będą zbywac do swoich przełożonych nie godzic się na to bo zgodnie z ustawą to na teren jednego powiatu Starosta podejmuje decyzję czy wydać zezwolenie czy nie w oparciu o ustawę o transporcie drogowym oraz Kodeks postępowania administracyjnego. Można się jeszcze powołać na ustawę o swobodzie działalności gospodarczej oraz o ochronie konkurencji.
    Źródło: forum.infobus.pl/viewtopic.php?t=2383